Rozrząd O2 FL RS

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • hans88
    Classic
    • 2017
    • 1
    • Octavia III (5E3)

    Rozrząd O2 FL RS

    Mam jeszcze jedno pytanie. Czy jak uzyjesz pozycji serwisowej wycieraczek (wylaczyc zaplon, jednorazowy ruch wycieraczek poprzez manetke w dol) to ramiona poruszaja sie lekko ? Bo u mnie trzeba pokonac pewien opor - nie jest tak, ze jednym palcem.
  • hans88
    Classic
    • 2014
    • 10

    #2
    Rozrząd O2 FL RS

    Mam na oku samochód. O2 FL RS ok 140 tys przejechane do tego czasu serwisowany w aso. Jeszcze nie był wymieniany rozrzad i teraz pytanie bo samochod stoi w niemczech czy jest sens go oglada bo nie ukrywam ze wolałbym ten rozrzad robic w Polsce. Czy jest duze ryzyko ze podczas trasy z DE do PL rozrzad moze szlak trafic. Trasa max 1000 km

    Komentarz

    • mssfilmstudio
      Drive
      • 2014
      • 57

      #3
      Wg. mnie aż tak dużego ryzyka nie ma. Wiadomo, że producent zaleca wymianę paska raz na 120 tys km, ale jest to taka wartość, która będzie bezpieczna i da nam jakiś margines błędu. Myślę, że dużo zależy od tego ile sezonów auto stało/jeździło i jakie różnice temperatur spotkały to auto (zdecydowanie wpłynie to na stan mechaniczny samego paska)

      Może wysęp od sprzedającego zdjęcie paska. Niech zdejmie pokrywę i sam ocenisz czy jest już sparciały czy raczej nie wygląda źle i spokojnie to 1000 km zrobisz

      Wiadomo, że pasek nie musi wyglądać źle a nagle sobie pęknie, ale też nie popadajmy w paranoje Znam przypadki, że ludzie robią takimi autami w 2-3 lata 550 tys na jednym rozrządzie.
      Projekty architektoniczne / wnętrz
      Wizualizacje architektoniczne
      Grafika 3D
      Rysunek architektoniczny na zamówienie

      Komentarz

      • looker
        RS
        • 2008
        • 1886
        • Octavia II (1Z3)
        • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

        #4
        Ocena paska po zdjęciu to pomysł bardziej niż nowatorski... :diabelski_usmiech
        Jak ktoś ma pecha to mu "w drewnianym kościele cegła na głowę spadnie"...
        Szansa, że akurat w trakcie tej trasy padnie ci rozrząd jest wręcz minimalna.
        Pozostaje tylko dla formalności pytanie: rocznik auta? Rozrządy wymienia się ze względu na przebieg oraz czas eksploatacji. 5 lat to najczęściej górna granica.

        mssfilmstudio - naprawdę znasz kogoś kto robi autem 250.000km rocznie, czyli prawie 21.000km miesięcznie ???! :shock:
        OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
        SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

        Komentarz

        • rafiki
          RS
          • 2012
          • 15975
          • Superb III (3V3)

          #5
          looker, a myślisz, że się nie da? Codziennie z Gdańska do Zakopca i to jest ok. 700 km x30 (średnia liczba dni w miesiącu) wychodzi 21000 EOT
          رافال
          Spoty
          Cause freedom is a lonely road

          Komentarz

          • luket
            Classic
            • 2014
            • 14
            • Octavia II combi (1Z5)
            • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

            #6
            Skoda w tych silnikach zaleca wymianę rozrządu przy 180 - 200 tysiącach. Wiem bo też mam taki silnik i podobny przebieg. Dzwoniłem do Skody i pytałem o tą kwestię.

            Komentarz

            • Jac0
              Drive
              • 2008
              • 73

              #7
              Co prawda, nie mam RS FL, ale w przypadku mojej RS ( 6 lat i ok 125 000 przelotu) interesowałem się tematem. Swego czasu znalazłem takie info ( forum golfa )

              Wymiana rozrządu przy 180tys.km bez limitu lat użytkowania volkswagen podaje z tego względu, że w tfsi zastosowano owalne koło rozrządu CTC (crankshaft torsionals cancellation) na wale korbowym, które ma redukować naprężenia na pasku + specjalny pasek conti hsn power.
              Sam ten pasek CONTI HSN-POWER® wg continentala w samochodach testowych wytrzymywał 300tys.km bez żadnego uszczerbku. Dzięki konstrukcji ze specjalnej mieszanki kauczuku HNBR może pracować w temp -40 do +150c a dodatkowo jest wzmacniany kordami z włókien szklanych. Podobno w latach 90tych przeciętny pasek wytrzymywał na stanowisku laboratoryjnym 10h a ten w naszych golfach ponad 500h. Co ciekawe te paski były instalowane w pierwszym montażu do silników tfsi oraz wszystkich tdi PD. Jest to info z biuletynów technicznych contnentala gdzie sam producent pisze, że skrócone okresy wymiany tych pasków są podyktowane względami marketingowymi czego dowodem jest różny interwał wymian w tym samym silniku ale u różnych producentów np. seat, audi , volkswagen, skoda.
              pozdrawiam
              Jacek

              Komentarz

              Pracuję...